Nieuwe directeur voor WPG Media en Voetbal International
Sanne Visser wordt per 10 augustus de nieuwe directeur van WPG Media en Voetbal International. Dat heeft WPG Media bekendgemaakt.
Visser is gespecialiseerd in het bouwen van media-merken. Ze begon als marketeer en uitgever bij de vrouwenmagazines van Sanoma, waarna ze de overstap maakte naar de functie van managing director bij Mood for Magazines, de uitgeverij van LINDA. Magazine en LINDAnieuws.nl. Later keerde ze weer terug bij Sanoma waar ze als uitgever verantwoordelijk was voor het vrouwencluster, waar de titels Libelle, Margriet, Viva en Flair onder vielen. Laatste wapenfeit van Sanne Visser was de lancering van het nieuwe 360 graden mediaplatform &C.
Sanne Visser vervangt Allard van Schoneveld. Hij vervulde de functie ad interim, nadat WPG Media in februari bekendmaakte een managementlaag in de organisatie te schrappen. Daardoor kwam de functie van uitgever te vervallen en moest Robert Van den Ham, uitgever van Voetbal International, vertrekken. Bij het voetbalblad werd vorige week bekend dat er opnieuw een reorganisatie komt. Daarbij verdwijnen vijf banen.
De tijdschriftentak van WPG, met onder andere Happinez, Runner’s World, Psychologie Magazine, Yoga Magazine en Bicycling, verkeert in zwaar weer, omdat de bladen verlies maken. Naast een reorganisatie bij Voetbal International is er vorig jaar ook een reorganisatie geweest bij Vrij Nederland en werd het weekblad een maandblad. Ward Wijndelts, sinds een half jaar hoofdredacteur sprak zich recent in Villamedia Magazine uit over de vernieuwing bij Vrij Nederland.
Patrick Swart, directeur WPG Uitgevers verwachten met de komst van Visser “de mooie mediamerken van WPG Media verder op de kaart te zetten en uit te bouwen in de toekomst”.
Praat mee