foj 2019

FAQ Algemeen

WAT BIEDEN WE ONZE BEZOEKERS?

Met een profiel op Villamedia kun je de volgende dingen doen:

  • De eerste 30 dagen gratis artikelen lezen en reageren. We plaatsten ook alle artikelen van ons tijdschrift online. Die zijn na afloop van je proef-abonnement, alleen toegankelijk voor voor NVJ-leden en abonnees. Kleed je profiel aan door rechtsboven op je profielfoto te klikken.
  • Wil je de stukken lezen en ben je geen lid, neem dan een abonnement voor 3,99 euro per maand.
  • Ben je nog geen lid of abonnee, meld je dan aan via je profielpagina of als je elders op een blokkade stuit.
  • Villamedia brengt vraag- en aanbod op de freelance mediamarkt bij elkaar, via onze speciale opdrachtensite, waarop constant nieuwe klussen worden gezet. Om te kunnen reageren op een mooie klus is een profiel op Villamedia noodzakelijk. De dienst is gratis voor leden van de NVJ en de Cooperatie. 
  • Je kunt bij ons je curriculum vitae achterlaten. Inmiddels hebben al zo’n 7.000 mensen hun gegevens in onze cv-databank gezet. Wanneer er een vacature wordt geplaatst waar jouw ervaring bij past, maken wij de werkgever er op attent. Alleen werkgevers hebben toegang tot die database. In je profiel kun je aangeven of je überhaupt in de databank wilt worden opgenomen zo ja,  met welke informatie.
  • Ben je lid en lees je een mooi artikel dat achter onze betaalmuur zit? Bovenin bieden we je de optie om het artikel toch te delen met je volgers op sociale media op bijvoorbeeld Twitter en Facebook, zelfs als die geen lid zijn. De speciale link omzeilt Villamedia’s ophaalbrug én geeft via een regeltje bovenin credit aan de gulle gever.
  • Ben je expert in je vakgebied? We promoten specialisten onder opdrachtgevers. Wil je ook in dat overzicht? Zorg dan dat je profiel is bijgewerkt met de juiste informatie. Deze dienst is gratis voor leden van de NVJ en de Auteursbond.

ADVERTEREN

Villamedia biedt ruimte voor personeelsadvertenties (inclusief logo) en banners tussen ons vaknieuws, tussen de lijst met vacatures of bovenaan de site meteen een opvallende leaderboard. Het is een uitgelezen middel om producten of aanstaande evenementen te promoten.  Neem voor zowel vacatureplaatsingen als onze andere advertentiemogelijkheden contact op met Karen Bais.  We hebben een gedetailleerde pagina  over adverteren op Villamedia, in het tijdschrift of in onze nieuwsbrief.

VEELGESTELDE VRAGEN

Inlogproblemen bij Villamedia blijken dezelfde oorsprong te hebben. Voor je contact opneemt met de redactie, is er een aantal opties dat je kunt proberen. Een foutmelding bij registratie heeft meestal een duidelijke reden:

  • Waarom is mijn schermnaam niet beschikbaar? De zogeheten schermnaam (de naam die bij reacties wordt getoond) wordt slechts eenmaal toegekend. Er kunnen dus geen twee accounts met ‘Henk de Vries’ als schermnaam bestaan.
  • M’n mailadres wordt niet geaccepteerd! Het komt vrij vaak voor dat ooit al een account is aangemaakt met het mailadres. Kun je die mailbox nog uitlezen, dan is een wachtwoordreset zo geregeld.  Als het mailadres niet meer bestaat, moeten we even onder motorkap roeren. Mail dan de redactie.
  • Inloggen lukt niet! Typ de eerste keer het wachtwoord handmatig in. Bij knippen-en-plakken bestaat het risico dat een verdwaalde spatie meelift en het inloggen verstoort. Elke moderne browser biedt na een succesvolle inlog de optie om het wachtwoord permanent op te slaan.
  • De melding ’Uw lidmaatschaps account is nog niet geactiveerd’ [sic] betekent dat je de link in het activatiemailtje dat Villamedia na registratie toestuurt nog niet hebt aangeklikt. Dat mailtje is mogelijk in een spammap terecht gekomen. Als dat langer dan 24 uur geleden is, mail dan de redactie. We kunnen een nieuwe activatiemail toesturen, want dan is deze verlopen.
  • Je krijgt bij het aanklikken van een activatiemail die ouder dan 24 uur is dan ook een foutmelding. Dat is met opzet, geen storing. Dat linkje has ceased to be and met his maker, dus blijven klikken heeft geen zin.
  • Ik heb nooit een activatiemail ontvangen! Let bij het registreren goed op het invullen van je mailadres. Als we een euro kregen voor elke @hotmial of @gmail.nl (dat domein is namelijk helemaal niet van Google) kunnen we met wisselgeld de staatsschuld aflossen.
  • Ten overvloede: typ je nieuwe wachtwoord handmatig in versus een knip-en-plak actie, want dan wil er nog wel eens een verdwaalde spatie meeliften.
  • Waarom herkent Villamedia mijn NVJ-lidmaatschap niet? Als je één dag terug lid bent geworden van de NVJ kan het zijn dat Villamedia je niet meteen als zodanig herkent. Nieuwe leden worden ‘s nachts gesynchroniseerd. Afhankelijk van het moment dat de NVJ je aanmelding heeft verwerkt kan het dus 1 of maximaal 2 dagen duren voor je wordt herkend.
  • Gebruik wel bij Villamedia hetzelfde mailadres als bij de NVJ. Op basis daarvan herkennen we je.
  • Opzeggen abonnement Opdrachten Als je ingelogd bent dan zit er bij Mijn Gegevens’ een knop Opzeggen.
  • Ik wil graag mijn account wissen, maar kan niet vinden waar? Het zelf wissen van je eigen account is niet meer mogelijk. Stuur de redactie een mail en we gooien het account (onherroepelijk!) in de digitale shredder.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.