Meer omzet voor New Skool Media in 2021
Tijdschriftuitgever New Skool Media (NSM) heeft financieel gezien zijn beste jaar ooit achter de rug. De uitgeverij achter titels als EW, Delicious, KIJK en Knip Mode verdiende in 2021 45 miljoen euro. Dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.
Dat laat het bedrijf weten in een persbericht. De genormaliseerde ebitda, de winst vóór aftrek van rentekosten, belastingen, afschrijvingen en afboekingen, kwam in 2021 uit op 6 miljoen euro. Dat is een groei van 22 procent ten opzichte van coronajaar 2020, toen de genormaliseerde ebitda uitkwam op vijf miljoen euro. Ook toen was er al sprake van een (lichte) stijging.
“Met deze resultaten heeft New Skool Media haar positie op de markt van magazine publishing verder versterkt”, aldus ceo Erwin van Luit. “De recent afgeronde overname van NSM door Roularta zal deze positie alleen maar verder versterken.” Van Luit benadrukt dat NSM versneld wil gaan investeren in digitalisering en innovatie.
Praat mee