mgm nvj maart

— dinsdag 1 juni 2021, 09:49 | 0 reacties, praat mee

New Skool Media weet bij lagere omzet toch meer over te houden

New Skool Media weet bij lagere omzet toch meer over te houden

New Skool Media, uitgever van magazines en merken als EW, delicious., Seasons en Knip Mode, laat in coronajaar 2020 een groeiend ebitda-resultaat zien van 5,0 miljoen euro. Dat was een jaar eerder nog 4,7 miljoen euro. Dat laat het bedrijf weten in een persbericht. Laatste wijziging: 1 juni 2021, 10:02

De omzet kwam uit op 43 miljoen euro tegenover 48 miljoen in 2019. Het bedrijfsresultaat eindigde op 1,2 miljoen, twee ton meer dan het jaar daarvoor. Over de nettowinst in 2020 doet de uitgever geen uitspraken. In 2019 was dat 350.000 euro. In 2018 kwam de genormaliseerde ebitda nog op 5,4 miljoen euro uit.

New Skool Media heeft 19 consumentenmerken, 300.000 abonnees en 167 werknemers. Ondanks de coronacrisis en een omzetdaling van twaalf procent door het wegvallen van grootschalige events zoals het Truckstar Festival, een lagere losse verkoop vanwege de lockdown en druk op de advertentiemarkten, blijft het bedrijf aardig overeind.

CEO Erwin van Luit legt in een persbericht uit dat een combinatie van kostenbesparingen en slim investeren tot dat resultaat leiden. ‘In de pers wordt recent de indruk gewekt dat de magazine-markt implodeert. New Skool Media bewijst dat dit in haar geval geenszins het geval is. Ik ben er erg trots op om te zien hoe we in het coronajaar 2020 ons bedrijf verder hebben kunnen ontwikkelen, zeker ook op digitaal vlak. Dat is een groot compliment waard aan iedere NSM-collega’, aldus Van Luit.

CFO Lars Duurinck: ‘We in 2020 onze abonnementen-omzet verder gestabiliseerd en voor verschillende merken laten groeien. Denk bijvoorbeeld aan de digitale abonnementen van EW Magazine en Beleggers Belangen. Onze user-omzet bedraagt hierdoor inmiddels 90% van onze totale omzet.’ Dat was in 2019 nog 84 procent.

De omzet en winst laten ook in de eerste maanden van 2021 een verdere groei zien, aldus de onderneming.

Bekijk meer van

New Skool Media

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.