Facilitair mediabedrijf NEP haalt logo van auto’s na incidenten

Facilitair mediabedrijf NEP heeft besloten om voorlopig de naam en logo weg te halen van zijn wagenpark, gebouwen en kleding vanwege de associatie met nepnieuws, meldt de NOS. Aanleiding zijn incidenten waarbij medewerkers werden beticht van het verspreiden van nepnieuws vanwege de afkorting NEP.
Je hoopt toch dat het een grap is. Facilitair mediabedrijf 'NEP' laat weten de namen van auto's te halen omdat medewerkers worden beticht van het verspreiden van… nepnieuws: https://t.co/Go06MhBzyE via @NOS
— Wilma Haan (@WilmaH) February 5, 2021
NEP staat voor North East Pennsylvania, een van oorsprong Amerikaans bedrijf en is gevestigd op het Mediapark in Hilversum. Het bedrijf levert onder meer cameramensen en technici voor radio- en tv-uitzendingen.
Topman Ralf van Vegten zegt bij de NOS dat de wagens waar groot NEP op staat soms agressieve reacties oproepen. “Sinds een jaar kunnen sommige mensen niet het onderscheid maken tussen fictie en werkelijkheid.” Onlangs is een medewerker agressief benaderd omdat de naam op zijn kleding stond. Ook is uit voorzorg het logo van het gebouw gehaald uit vrees dat het zou worden aangevallen toen er werd gedreigd met rellen op het Mediapark.
Afgelopen oktober besloot de NOS om de satellietwagens niet meer voorzien van het logo, omdat NOS-medewerkers steeds vaker last hebben van intimidatie en bedreigingen.
Praat mee