e learning nvj

— maandag 8 mei 2017, 10:43 | 0 reacties, praat mee

Facebook plaatst waarschuwing voor nepnieuws in kranten

Lex van Lieshout/ANP

Facebook heeft in verschillende Britse kranten advertenties geplaatst om te waarschuwen voor nepnieuws. Dit heeft het Amerikaanse sociale netwerk gedaan in aanloop naar de Britse verkiezingen. In de advertentie staan tien tips om nepnieuws te herkennen en hoe ermee om te gaan. Laatste wijziging: 8 mei 2017, 11:26

De advertenties zijn geplaatst in The Guardian, The Times en de Daily Telegraph.

Volgens critici had nepnieuws, verspreid via onder meer Facebook, invloed op de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Over een maand wordt er een nieuw Lagerhuis in het Verenigd Koninkrijk. Wetenschappers zijn echter van mening dat de rol van nepnieuws wel meevalt.

Mark Zuckerberg was eerst van mening dat er weinig nepnieuws werd verspreid via zijn Facebook. Inmiddels is het Amerikaanse bedrijf van mening veranderd en gaat actief de strijd aan tegen nepnieuws.

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.