Voorlopig geen naamsverandering voor weekblad Elsevier

De redactie van weekblad Elsevier gaat akkoord met de overgang van het tijdschrift naar uitgeverij New Skool Media in Amsterdam, zo meldt het tijdschrift. En er verandert voorlopig niets aan de naam.
Eind vorig jaar maakte de huidige eigenaar, het Britse dataverwerkingsconcern RELX, bekend Elsevier te willen verkopen maar wel de naam te willen houden. Door de ophef over de mogelijke naamswijziging voor het blad duurde het langer voor het blad definitief over kon gaan naar New Skool Media.
In het akkoord tussen partijen én de redactie is vastgelegd dat het tijdschrift de komende acht jaar Elsevier Weekblad kan blijven heten. Verder is afgesproken dat het blad, indien de redactie dat wenst, daarna de titel EW kan voeren.
Ron Kosterman, voorzitter van de Redactieraad die de onderhandelingen met de directie voerde, zegt in een eerste reactie: “Met de afspraken die nu zijn gemaakt over langdurig gebruik van de naam kan de redactie leven; de overgang naar Elsevier Weekblad en EW is daarbij een logische. In combinatie met de toegezegde investeringen is een voor de redactie aanvaardbaar compromis bereikt.” Ook hoofdredacteur Arendo Joustra is tevreden. “Door lang haar poot stijf te houden, heeft de redactie een mooi resultaat geboekt. Het allerbelangrijkste is dat het karakter, de koers en de identiteit van Elsevier onaangetast blijven.”
Praat mee
1 reactie
modscholten, 25 november 2016, 18:31
“Door lang haar poot stijf te houden, heeft de redactie een mooi resultaat geboekt. Het allerbelangrijkste is dat het karakter, de koers en de identiteit van Elsevier onaangetast blijven.”
Gezien onderstaande oplage ontwikkeling is elke naam, elke koers en elke identiteit beter dan de huidige
https://www.svdj.nl/de-stand-van-de-nieuwsmedia/opiniebladen-minder-titels-lagere-oplage/