Ster-directeur Volmer: miljoenendaling reclame-inkomsten onzin

In een interview met Marketing Tribune stelt Ster-directeur Frank Volmer dat het wel losloopt met de tientallen miljoenen minder omzet in de komende jaren, zoals in de politiek is voorspeld. Volmer zegt dat de cijfers niet kloppen en er momenteel een 'onderhandelingsspel' wordt gespeeld.
De Ster introduceert volgend jaar een nieuwe tariefstuctuur, waarbij bureau- en volumekortingen zullen vervallen. In nieuwe vaste prijzen worden zulke kortingen al verwerkt waarmee onderhandelingen simpeler moeten worden.
Mediabureaus waren onaangenaam verrast over de plannen en voorspelden een daling van de Ster-inkomsten met tientallen miljoenen. De nieuwe mediaminister Slob liep op deze daling vooruit en stelde het minimumbudget voor de Nederlandse Publieke Omroep alvast naar beneden bij.
Volmer zegt in het video-interview dat er een onderhandelingsspel wordt gespeeld, waarbij mediabureaus kijken of ze de politiek zover kunnen krijgen om de Ster-plannen te veranderen. “Ze weten natuurlijk heel goed dat de reclamebestedingen voor radio en televisie in 2018 stabiel zullen zijn. Er zal geen enorme daling optreden in de omzet van Ster, daar hoeft niemand bang voor te zijn”, aldus Volmer. Meer bij Marketing Tribune
Praat mee