Oplage Telegraaf stijgt, dankzij digitale abonnementen

De oplage van De Telegraaf groeit. Na twintig jaar waarin ruim de helft van de lezers wegliep laat de oplage volgens hoofdredacteur Paul Jansen sinds februari weer een stijging zien, door digitale abonnementen. 'Print is nog niet gestabiliseerd, moet ik erbij zeggen, zegt Jansen in NRC.
De Telegraaf zet in op ‘duurzame relaties’, legt NRC uit: proefabonnementen eruit, wel langlopende abonnementen en online een betaalmuur voor ongeveer een derde van de artikelen. Focus op de krant en online-uitingen daarvan.
Dat levert nu zo’n 800 digitale abonnees per week op, aldus Gert Ysebaert, topman van Mediahuis, het bedrijf waar De Telegraaf onderdeel van uitmaakt. Hij sprak dinsdag op een congres in Amsterdam.
Mediahuis hanteert bij zowel De Telegraaf als de regionale dagbladen dezelfde strategie als eerder bij NRC, ook onderdeel van Mediahuis; het inzetten op de ‘duurzame relaties’. Bij NRC heeft dat tot een groei van het aantal abonnementen geleid en bij de regionale kranten tot stabilisatie.
Praat mee