NRC stopt met avondkrant; merknaam ‘NRC Handelsblad’ verdwijnt

NRC stopt eind april als middagkrant en zal vanaf dan alleen nog maar als ochtendkrant verschijnen. Op 25 april verschijnt de middagkrant voor het laatst. De handelsnaam ‘NRC Handelsblad’ verdwijnt op dat moment ook. De krant gaat vanaf die dag door het leven als NRC.
Dat meldt de Volkskrant. Dat NRC op den duur een ochtendkrant zou worden, was al langer bekend. De krant stapte de afgelopen maanden gefaseerd over van de middag naar de ochtend.
Het veranderen van het verschijningsmoment is een kostenbesparing. De distributiekosten voor de middageditie van NRC Handelsblad waren altijd al hoog, omdat weinig kranten nog in de middag verschenen. Daarnaast zijn de distributiekosten de laatste jaren gestegen, vanwege een daling van de papieren oplage.
NRC begon in 2006 met een eigen ochtendkrant. nrc.next richtte zich in eerste instantie op een jongere doelgroep, maar in 2017 kreeg de ochtendkrant grotendeels dezelfde inhoud als NRC Handelsblad. In 2021 verdween de merknaam nrc.next: de ochtendkrant kreeg de naam NRC. Alleen de avondkrant verscheen nog als NRC Handelsblad.
Praat mee