DPG Media maakt nieuwe managementstructuur bekend na overname van Sanoma
DPG Media Mederland heeft de nieuwe managementstructuur voor het bedrijf bekendgemaakt na de overname van Sanoma Media Netherlands.
Het nieuwe managementteam van DPG Media Nederland bestaat uit: Erik Roddenhof (CEO), Bert Willemsen (B2C), Lauren van der Heijden (B2B), Stefan Havik (Digital & Data), Philippe Remarque (Selectieve Nieuws Media), Erik van Gruijthuijsen (Brede (Nieuws) Media), Joyce Nieuwenhuijs (Magazines), Lauri Koop (Online Services), Teun van der Vorm (ICT), Melanie van Hemert (HR), Esther Hovis (Finance), Marc van Breda (Legal), Rudy Bertels (Operations) en Adil Bouchmal (Strategy & Integration).
Opvallend is dat Nu.nl en AD in één bedrijfsonderdeel terecht komen. Directeur Van Gruijthuijsen: “DPG Media bewijst al een lange reeks van jaren dat concurrerende titels, zoals Trouw, VK en AD, uitstekend in één bedrijf kunnen opereren zonder dat dit ten koste gaat van de groei. Laat duidelijk zijn: AD en NU.nl zijn en blijven elkaars concurrenten en het is onze ambitie om beide titels door te laten groeien. We zullen het onderscheid tussen met name AD en NU.nl blijven bewaken én beide titels stimuleren om te groeien in bereik, zodat we op de digitale advertentiemarkt meer tegenstand kunnen bieden aan Facebook en Google.”
De twee bedrijven maakten in december 2019 bekend dat ze overeenstemming hebben bereikt over de voorgenomen overname van Sanoma Media Netherlands door DPG Media. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) concludeerde begin april dat de overname door kon gaan. Er blijft volgens de ACM na de overname voldoende concurrentie over op onbetaald online nieuws en op de online advertentiemarkt. De overname zou volgens de toezichthouder ook geen significant effect hebben op de mogelijkheden die freelance journalisten hebben om hun werk te verkopen.
Lees ook:
ACM: Overname Sanoma geen significante beperking voor freelancers (24 april 2020)
DPG Media mag van ACM Sanoma overnemen (11 april 2020)
Praat mee