website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

De Persgroep en RTL Nederland gaan inhoud delen

Sabien Froger — Geplaatst in samenwerking op Friday 12 October 2018, 12:28

© ANP

Nieuws RTL Nederland en de Persgroep gaan binnen een 'strategische alliantie' content delen en ontwikkelen, samenwerken op de digitale advertentiemarkt en branded content samen maken. De looptijd van het contract is drie jaar. De samenwerking lijkt een antwoord op de komst van Talpa, dat bouwt aan een nieuw Nederlands mediamerk.

In de samenwerking worden internetadvertenties van beiden door de Persgroep verkocht en RTL is verantwoordelijk voor de videoadvertenties

Vorige week ging RTL al een vergelijkbare overeenkomst aan met radiostation Qmusic, onderdeel van De Persgroep.

RTL, de regiotitels van de Persgroep, Qmusic, en het AD gaan zich in de nieuwe samenwerking richten op het ‘bouwen aan verschillende domeinen’, aldus de verklaring op de website van de Persgroep.

De samenwerking start met de uitbouw van Wonen en Zakelijk, waarna later meerdere domeinen volgen. Het gaat om zowel het delen van bestaande content als het samen ontwikkelen van nieuwe formats.

 

Nog geen reacties

Om te reageren moet je een Villamedia Account hebben en moet je eerst ingelogd zijn.