31 mensen weg bij Sanoma door nieuwe organisatiestructuur
Sanoma wil een nieuwe organisatiestructuur doorvoeren en heeft daarvoor een adviesaanvraag ingediend bij de ondernemingsraad (or). De voorgenomen wijzigingen hebben impact op 31 medewerkers van verschillende afdelingen die boventallig raken.
In juni meldde Adformatie al dat er een reorganisatie zou plaatsvinden bij ondersteunende diensten.
Aan de adviesaanvraag is een voornemen gekoppeld om het bedrijf verder op dit nieuwe model aan te passen door een reorganisatie. In een toelichting stelt Sanoma dat het hoopt het bedrijf toekomstbestendig te maken. “Logischerwijs leidt daarnaast ook de verkoop van SBS tot een aangescherpte visie en strategie: Sanoma is een bedrijf met hoog kwalitatieve en relevante media merken en wil de meeste waarde leveren voor onze lezers en adverteerders. De wijzigingen resulteren in een minder complexe organisatie met ook lagere kosten, en zorgen ervoor dat Sanoma sneller kan reageren op de veranderingen in de markt.”
Volgens Sanoma gaat het om interne wijzigingen en worden er daarom verder geen details gegeven over waar de ontslagen vallen.
Eerder deze week werd al bekend dat topman Peter de Mönnink van Sanoma Nederland als gevolg van de verkoop van SBS definitief overstapt naar Talpa. Wie hem opvolgt is nog niet bekend.
Praat mee