Washington Post maakt persoonlijke jaaroverzichten voor bezoekers

The Washington Post heeft een nieuwe tool gelanceerd die bezoekers van zijn website een persoonlijk jaaroverzicht voorschotelt. In dat jaaroverzicht kunnen bezoekers onder andere zien welke verhalen ze hebben gelezen en van welke journalisten ze het vaakst bijdragen bekijken.
Het persoonlijke jaaroverzicht heet Newsprint en doet in opzet denken aan Spotify Wrapped, het jaarlijkse overzicht waarin Spotify-gebruikers kunnen zien welke muziek ze het vaakst hebben geluisterd. The Washington Post wilde volgens NiemanLab oorspronkelijk een regulier jaaroverzicht maken, maar ontdekte gaandeweg dat bezoekers daar niet op zaten te wachten. En dus verlegde het nieuwsmedium zijn koers.
Newsprint geeft gebruikers niet alleen inzicht in hun eigen leesgedrag. Het laat bezoekers ook zien hoe hun leesgedrag zich verhoudt met dat van andere bezoekers. De tool laat ook zien in welk onderwerp gebruikers het meest geïnteresseerd waren. Meer bij The Washington Post
Praat mee