Verizon sluit zich aan bij boycot Facebook om passief racismebeleid

Ook de Amerikaanse telecomprovider Verizon sluit zich aan bij de campagne om niet meer te adverteren op Facebook.
De boycot is onderdeel van de Stop Hate for Profit-campagne die Amerikaanse burgerrechtenorganisaties Anti-Defamation League, de NAACP en Color Of Change zijn begonnen. Hierbij worden bedrijven opgeroepen de hele maand juli geen advertenties te plaatsen op Facebook en wordt het sociale mediabedrijf opgeroepen harder op te treden tegen racisme en haatdragende berichten.
De Stop Hate for Profit-campagne neemt het Facebook onder meer kwalijk dat het berichten niet verwijdert die oproepen tot geweld richting Black Lives Matter-demonstranten.
De organisatie wees Verizon er op dat een van hun advertenties te zien was op Facebook, naast een video van samenzweringsgroep QAnon.
Internetgigant Verizon zei dat het zich aansluit bij de actie totdat het bedrijf “een acceptabele oplossing bedenkt waar wij ons comfortabel mee voelen”. Onder meer kledingmerken The North Face en Patagonia en ijsmerk Ben & Jerry’s gingen Verizon voor. Meer bij The Guardian
Praat mee