Van Thillo: Investeringen in huis-aan-huisbladen

De topman van De Persgroep, Christian van Thillo, investeert niet alleen in regionale media, maar ook in lokale media. Dat zei hij tijdens de Advertiser's Summit in het Deense Kopenhagen. Met de overname van Wegener heeft het mediabedrijf veel huis-aan-huisbladen in handen gekregen.
“Huis-aan-huis bladen hebben een sterke relatie met hun lezers. Ik weet dat sommige adverteerders niet meer in huis-aan-huis bladen geloven maar dat is mijns inziens onterecht. Huis-aan-huisbladen genereren hoge respons en conversie. Wij gaan websites ontwikkelen die van de wereld tot aan de voordeur komen. Ik geloof heel sterk in een one-stop-shop voor lezers. Met tal van mogeijkheden voor adverteerders want op lokaal niveau zijn advertenties nieuws voor lezers. Dit is ook een gebied waar we de concurrentie met Google en Facebook goed aankunnen.
De Persgoep investeert volop in digitale innovatie en Van Thillo gaf aan dat er in het laatste half jaar van 2015 en 2016 een aantal belangrijke digitale innovaties gepland staan. “Ik zou zeer teleurgesteld zijn als dat niet gaat lukken.” Verder geeft hij aan dat de verwachting is dat in 2020 de uitgeefactiviteiten van Persgroep groeien. “Dat wil zeggen dat in 2020 de omzetgroei van onze multimediale uitgeefproducten de oplagedaling van onze printproducten zal overtreffen.” Meer bij Communicatienieuws
Praat mee