Sanoma-onderzoek: meer lezen en meer vertrouwen in media tijdens coronacrisis
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten meer lezen. Dat blijkt uit onderzoek dat Sanoma liet uitvoeren onder 1.017 respondenten. 83 procent van hen zegt het nieuws sinds de uitbraak van de coronacrisis extra intensief te volgen. 20 procent van de ondervraagden zag zijn vertrouwen in de media de afgelopen periode toenemen.
In het door No Ties in maart uitgevoerde onderzoek geeft 68 procent van de ondervraagden aan dagelijks 30 minuten of meer tijd extra te besteden aan het lezen van kranten. 71 procent van hen besteedt dagelijks 30 minuten of meer extra aan het lezen van tijdschriften. Dat legt onder andere Sanoma zelf geen windeieren. De uitgeverij zag de losse verkoop van zijn magazines stijgen met een index van 125 tot 130 procent.
De deelnemers aan het onderzoek bevinden zich in de leeftijd van 25 tot 70 jaar. Het gros van hen leest kranten en tijdschriften vooral om op de hoogte te blijven van de actualiteit (71 procent) of om informatie tot zich te nemen (69 procent). Ook ontspanning is een belangrijke reden om te lezen: 45 procent van de ondervraagden geeft dat aan als reden. Meer bij inct
Praat mee