word studentlid

— donderdag 8 september 2016, 10:56 | 0 reacties, praat mee

Saar magazine: voor als je vijftig-plus bent en nog lang niet dood

Saar magazine: voor als je vijftig-plus bent en nog lang niet dood
Wies Verbeek en Els Rozenbroek - © Snippet Media

Vrouwen van vijftig-plus hebben vanaf vandaag een nieuw online magazine over ‘alle leuke, pijnlijke, hippe, dramatische en hilarische kanten van het ouder worden’. Saar, heet het. een uitgave van de online uitgeverij Snippet Media van Femke Sterken en Barbara van Erp – bekend van Me-to-We en Mynd.nu – en het wordt gemaakt door doorgewinterde bladenmakers Wies Verbeek (51) en Els Rozenbroek (59). Laatste wijziging: 8 september 2016, 11:06

Het idee voor Saar kwam voort uit een soort woede over deze haast vergeten groep in de media, mailt Van Erp. Rozenbroek vindt woede een iets te groot woord, maar Saar komt zeker voort uit een gemis, en uit totale verbazing. ‘Onder de vijftig ben je in alle media te zien en te horen. Daarna is het twintig jaar stil. Pas op je zeventigste kom je weer eens in het nieuws. Omdat je hulpbehoevend bent geworden, of omdat een rollator zoveel kost. Vrouwen tussen de vijftig en zeventig zijn nergens te bekennen. Ook niet in de papieren tijdschriften. Libelle wordt wel gelezen door vijftigers, maar de vrouwen die je erin ziet staan, zijn allemaal jonger.’

Ten onrechte, zegt ze. ‘Het oude idee dat we geen interessante doelgroep voor adverteerders zijn – want merkvast en niet flexibel – is inmiddels volkomen achterhaald. Wist je bijvoorbeeld dat de meeste nieuwe auto’s worden verkocht aan 54-jarigen? Bovendien zijn we allemaal zeer actief achter de laptop.’

Daarom is het nu dus tijd voor Saar. De ironische ondertitel (‘50+ maar nog lang niet dood’) dekt meteen de lading van wat je ervan kunt verwachten. ‘We zetten niet in op informatie. Bij ons geen interviews met hormoon- of menopauze artsen. Wel verhalen over alle kanten van vijftig-plus zijn. Van Tinderen tot krakende knieën’, zegt Rozenbroek, die zo overtuigd is van het concept, dat ze er ‘de allerleukste baan van Nederland’ voor opzegde. Rozenbroek was als tekstredacteur 14 jaar lang verantwoordelijk voor de toon in LINDA. ‘Een enorme stap, waar ik even over na heb moeten denken. Maar we krijgen nu al zoveel reacties; volgens mij hebben we middenin de roos geschoten.’

 

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.