Reorganisatie bij Limburg Media Groep
Limburg Media Groep (LMG), uitgever van onder andere Dagblad De Limburger en Limburgs Dagblad, gaat bezuinigen en schrapt 60 banen. De reorganisatie is nodig "om de sterk verslechterende marktomstandigheden voor gedrukte nieuwsmedia het hoofd te bieden". Hoewel de uitgever in een persbericht aangeeft dat "LMG, zeker in vergelijking met andere Nederlandse uitgevers, een relatief gunstige financiële positie heeft", is besloten tijdig in te grijpen. LMG gaat zich richten op de "kernactiveit, het uitgeven van kwalitatief hoogwaardig regionaal nieuws en informatie, en tegelijkertijd extra inspanningen te gaan leveren voor de ontwikkeling van nieuwe innovatieve verdienmodellen".
Hierbinnen past ook dat de eigen drukkerij van de onderneming zich zal concentreren op het drukken van de eigen krantentitels, waardoor de drukkerijcapaciteit aanzienlijk teruggebracht kan worden. Tevens wordt onderzocht op welke wijze en in welke mate de call center activiteiten uitbesteed kunnen worden. Door deze acties zullen in totaal 60 arbeidsplaatsen verloren gaan. Volgens de uitgever worden de redacties van de dagbladen “nauwelijks geraakt”.
Praat mee