Nieuwe investeerders voor Blendle

Blendle heeft twee nieuwe investeerders aangetrokken, meldt de online kiosk in een persbericht. Het gaat om het Japanse mediaconcern Nikkei, eigenaar van de Financial Times, en het Amsterdamse investeringsfonds INKEF Capital. Hoeveel de bedrijven precies gaan investeren in Blendle is niet bekendgemaakt.
Blende-oprichter Alexander Klöpping is lyrisch over de nieuwe investeerders. Klöpping: “De samenwerking tussen de Nikkei en de Financial Times is een van de meest opwindende uitgeversinitiatieven van de laatste tijd. Het maakt me ontzettend trots dat – naast onze bestaande investeerders The New York Times and Axel Springer – nu ook een derde innovatieve uitgever én tech-investeerder INKEF Capital hun gewicht achter Blendle gooien.”
Jon Slade, hoofd marketing bij de Financial Times, zegt dat de investering symbool staat voor de waarde die het bedrijf hecht aan kwaliteitsjournalistiek. “De politieke gebeurtenissen van het afgelopen jaar hebben eens te meer duidelijk gemaakt hoe belangrijk betrouwbare informatie is, en we zijn blij dat we een bedrijf kunnen steunen dat deze overtuiging deelt”, stelt Slade.
Het is een mooie opsteker na de ophef over de begin dit jaar geïntroduceerde Premium-dienst. De komst van een vast abonnement (in tegenstelling tot het betalen voor losse stukken) bracht NRC ertoe te stoppen met het aanbieden van hun artikelen via de kiosk.
Praat mee