News Corp verdubbelt winst door groei in digitale abonnementen

Het internationale mediabedrijf News Corp meldt een verdubbeling van de winst, aangejaagd door groei in digitale abonnementen en een aantrekkende markt voor digitale reclame. De brutowinst steeg naar 812 miljoen dollar, vergeleken met 450 miljoen dollar in het jaar ervoor.
De jaaromzet steeg met 11 procent naar 10,4 miljard dollar. De forse verliezen die het bedrijf gedurende de piek van de pandemie moet slikken zijn met deze goede cijfers hersteld, aldus financieel directeur Susan Panuccio.
Ze wijst wel op de onzekere financiële situatie voor het komende boekjaar. Hoog oplopende inflatie en een moeizame advertentiemarkt betekent dat het mediabedrijf genoodzaakt zal zijn “actie te ondernemen” op kosten.
Het bedrijf sneed gedurende de pandemie al stevig in kosten: het voerde in Australië massa-ontslagen door en staakte van ruim honderd kranten de print-editie.
Ook enkele digitale projecten, zoals nieuwssite Knewz, gingen bij het grof vuil.
News Corp is in veel landen en op veel vlakken actief. De groei in omzet en brutowinst komt vooral uit activiteiten in Australië en Groot-Brittannië. Meer bij Irish Times
Praat mee