New York Times wil populariteit nieuwsbrieven te gelde maken
De New York Times publiceert een brede waaier aan nieuwsbrieven en trekt daarmee inmiddels zo'n 15 miljoen lezers. Om daar extra inkomsten en potentieel nieuwe abonnees uit te destilleren, maakt het dagblad een derde van nieuwsbrieven exclusief voor abonnees.
Tegenover vaktitel NiemanLab zegt productmanager Alex Hardiman dat behoud en conversie van lezers de belangrijk doelen zijn achter de stap rondom nieuwsbrieven. Volgens Hardiman opent gemiddeld de helft van ontvangers wekelijks een nieuwsbrief en is deze groep meer dan gemiddeld bereid om te betalen en lezer te blijven.
De New York Times houdt hun Breaking News nieuwsbrief gratis, net als het dagelijkse overzicht The Morning (met daarin verwijzingen naar Times-journalistiek, red.). Die laatste nieuwsbrief heeft 20 miljoen abonnees.
Volgens Hardiman is een exclusieve nieuwsbrief een prima manier om lezers te bedienen met onderwerpen “waar ze gepassioneerd over zijn” gekoppeld met het gemak van de mail-inbox.
De krant wil nieuwsbrieven zo prijzen dat het een relatief kleine stap is om volledig abonnee te worden, aldus Hardiman. Meer bij NiemanLab
Praat mee