— woensdag 9 augustus 2017, 08:32 | 0 reacties, praat mee

Nederlands journalistiek experiment genomineerd voor Europese award

Het journalistieke experiment De Tweede Kelder maakt kans op een Digital Communication Award. De award wordt uitgereikt aan de beste campagnes en projecten op het gebied van digitale communicatie in Europa. De Tweede Kelder werd geselecteerd uit meer dan 750 uitzendingen vanuit heel Europa. De uitreiking vindt plaats op 29 september in Berlijn.

Dertig studenten en net afgestudeerden maakten begin dit jaar het dagelijks televisieprogramma De Tweede Kelder, gericht op de verkiezingen. Het was een journalistiek experiment uit initiatief van VodafoneZiggo, met als doel jongeren van diverse journalistiek- en mediaopleidingen een mogelijkheid te bieden om dagelijks televisie te maken. Het programma werd opgenomen in de kelders van Nieuwspoort en uitgezonden op kanaal 13 van Ziggo.

De uitzendingen bereikten inclusief herhalingen gemiddeld 100.000 kijkers. Het programma werd gemaakt in samenwerking met Omroep West, Nieuwspoort en de Dutch Filmers Academy. Meer bij Digital Communication Awards

Bekijk meer van

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.