— woensdag 19 mei 2021, 11:47 | 0 reacties, praat mee

Mystical Miles gelanceerd na succesvolle crowdfundcampagne

Bijna een jaar lang zat er voor velen, met de sportscholen en -clubs gesloten, niet veel anders op dan de hardloopschoenen uit de kast te halen. In die zin is de timing van de lancering van het hardloopmagazine Mystical Miles, spot-on.

Dapper is het ook, om een nieuw blad te lanceren in een tijd waarin er meer afscheid van titels wordt genomen dan dat we een nieuwe kunnen verwelkomen. Afgelopen week nog sneuvelden titels bij bosjes, bij uitgeverij Hearst en Audax.

Het heeft de makers van Mystical Miles (oa. Hans Koeleman en Koen de Jong) niet tegengehouden. Dankzij een succesvolle crowdfundingscampagne kunnen ze het blad vier keer per jaar in eigen beheer uitgeven. Een beproefde manier om tegenwoordig nog iets nieuws te lanceren; grote uitgeverijen wagen zich er nauwelijks nog aan.

Mystical Miles, ondertitel: wat als we verdwalen, is een ode aan de hardloopcultuur. Geen ‘glossy met tips en tricks’, vertelde chef redactie Femke Hoogland op Bladendokter.nl, verwijzend naar hardlooptitel Runners World (dat ontkwam aan de bijltjesdag bij Hearst), maar meer een koffietafelboek vol met verhalen.

Over lopen. Over verdwalen. Over huilen om het perfecte uitzicht op de Tafelberg onder de vroege zon tijdens je ochtendloopje. Met bijdragen van schrijvende hardlopers als Dolf Jansen, Leon Verdonschot en Paul Vorwerk - de schrijver van het boek ‘Mystical Miles’, waar het magazine de naam aan heeft ontleend. Een boek dat, net als dit magazine, gaat over ‘de verdiepende en verrijkende ervaringen en de uitdagingen en lessen die het hardlopen biedt.’

Ook ik voegde me afgelopen jaar, met hagelnieuwe Nikes die al zeker twee jaar stof hadden staan happen in de kast, maar weer eens bij de dagelijks aanzwellende stroom lopers. Op de paden langs de nieuw aangelegde Utrechtse singel ploegde ik voort. Op zoek naar de runners high.

Die kwam niet.

Ik las de verhalen in Mystic Miles dan ook vooral met een beetje afgunst. De mystieke ervaring die van de pagina’s druipt, blijkt niet voor mij weggelegd. Maar voor wie dat gevoel wel herkent, is het ongetwijfeld een feestje in print.

Mystical Miles verschijnt in eigen beheer, vier keer per jaar, voor 60 euro.
Mysticalmiles.nl

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.