Audax draaide in 2016 weer een goed jaar

Audax meldt voor het tweede jaar op rij zwarte cijfers: in 2016 behaalde het bedrijf een nettowinst van 516.000 euro op een omzet van 227 miljoen euro. In 2015 was de omzet licht hoger (235 miljoen euro) maar lag de nettowinst fors lager: 275.000 euro.
De uitgeverij meldt: “Een deel van de omzetdaling kan worden verklaard door het feit dat boekjaar 2015 uit 53 weken bestond en de abonnementenservices en de pocketverkoop werden gestaakt. Vooral retailketen AKO en Audax Logistiek (voorheen: Media Logistics) draaiden vorig jaar goed. Voor 2017 en komende jaren verwacht Audax dat de druk op de verkoop van print zal aanhouden, maar wel ook weer een positief resultaat.”
Op het gebied van retail wil Audax de AKO-winkels, met name dominant op luchthavens en NS-stations, verder uitbouwen tot aantrekkelijke “media- en belevingswinkels”. Omzet en marges blijven onder druk staan, aldus de uitgeverij.
In de uitgeeffuncties wil het bedrijf verder gaan met het ontwikkelen van de bladtitels tot multimediale merken.
Praat mee