Mediahuis stoomt door en investeert in Wayne Parker Kent

Mediahuis gaat investeren in de online uitgeverij Wayne Parker Kent. De Belgische uitgever van NRC Handelsblad, die ondertussen ook nog steeds is verwikkeld in een overnamestrijd om de Telegraaf Media Groep (TMG), geeft Wayne Parker Kent een kapitaalinjectie om de ‘ambitieuze groeiplannen van het Amsterdamse digitale mediabedrijf te ondersteunen.
Wayne Parker Kent werd zeven jaar geleden opgericht door vier partners en is een snelgroeiend digital mediabedrijf dat vijftien online merken uitgeeft, waaronder Culy, Famme en NSMBL. Daarmee bereiken ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders. Mediahuis-CEO Gert Ysebaert vindt dat de merken ‘zeer goed’ aansluiten bij de eigen nieuwsmerken. ‘We zijn bijzonder tevreden met deze strategische samenwerking, omdat we bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie herkennen die we zelf ook koesteren.’
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent, laat weten dat zijn online uitgeverij de ambities nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. ‘Wij willen van Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland maken. Met deze samenwerking komen we daar een flinke stap dichterbij. Daarnaast kunnen we met de kapitaalinjectie nu eindelijk een begin maken aan onze internationale groeiplannen.’
Hoeveel geld er met de investering gemoeid is, werd niet bekend gemaakt.
Praat mee