Mediahuis neemt uitgeverij Wayne Parker Kent over

Uitgeverij Mediahuis neemt voor een onbekend bedrag de online uitgeverij Wayne Parker Kent (WPK) over. De uitgeverijen hebben daartoe een principe-akkoord gesloten. WPK-directeur Slaven Mandic wordt daarnaast, als onderdeel van de overname, directeur Advertising bij TMG.
“Concreet zullen TMG en WPK vanaf begin 2019 de krachten bundelen en samen innovatieve en creatieve totaaloplossingen ontwikkelen voor de Nederlandse advertentiemarkt”, aldus Mediahuis.
Topman Gert Ysebaert van Mediahuis zegt dat de volledige overname een logische volgende stap is sinds zijn uitgeverij in mei vorig jaar met WPK een strategische samenwerking aanging. “Inmiddels werken we op veel vlakken, zowel in Nederland als in België, nauw samen en is de toegevoegde waarde voor ons beiden groot”, aldus Ysebaert.
WPK wordt voor alle Mediahuis-titels in de Nederlandse markt de dedicated content marketing cel, waarbij het ‘creatieve contentoplossingen’ gaat ontwikkelen. Slaven Mandic: “De behoeften van adverteerders verschuiven steeds meer van pure advertentieruimte naar totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Alles moet in het teken staan van de bedrijfsdoelen van de adverteerder.”
Vorig jaar sprak Villamedia met Mandic over zijn ambities voor Wayne Parker Kent. Meer bij TMG
Praat mee