Dit doen we in 2025 volgens Franska Stuy

Het Lucas-Ooms Fonds bestaat vijftig jaar. Om dat jubileum te vieren vroeg het fonds vijftig mediaprofessionals om hun visie op het medialandschap in het jaar 2025. Dat jaartal klinkt ver weg maar is dat eigenlijk niet, zeker gezien de razendsnelle en ingrijpende ontwikkelingen binnen de mediawereld. “Natuurlijk hebben we veel moois om op terug te kijken, maar we blikken bij het 50-jarig jubileum - zoals we altijd hebben gedaan - liever naar de toekomst. Júist nu”, stelt LOF-voorzitter Auke Visser. Villamedia publiceert negen visies uit het boek. Aan het woord is Franska Stuy, hoofdredacteur Franska.nl. Winnaar Mercur d’Or/LOF-prijs 2011
Als je…
Houdt van je lezer
Houdt van je redacteuren
Houdt van mooie dingen
Houdt van contact met mensen
Plezier hebt in je werk (dan straalt dat er namelijk
vanaf)
Houdt van vernieuwing
Jezelf niet te serieus neemt
Je lezer wél heel serieus neemt
Net als je redactie trouwens
Als je…
Elke dag beter wilt
Nieuwe dingen durft te doen
Fouten durft te maken
En die durft toe te geven
Elke dag iets nieuws wilt leren
En plezier hebt (of zei ik dat al?)
…dan verandert er voor jou helemaal niets in het
medialandschap.
Sterker nog, dan ben jij de enige die mee kán en mág
(blijven) doen.
Het enige mediaproduct dat in 2025 recht van bestaan
heeft, is het product dat voldoet aan het lijstje hierboven.
Maakt niet uit wát je maakt, maakt niet uit op welk
platform, maakt alleen maar uit hóe je het maakt.
Dan is jouw product
Verslavend
Verrassend
En dus gewoon een succes
Zelfs in 2525 werkt het nog zo
XXX
Franska
Praat mee