Irritatie bij Christian Van Thillo om link postsubsidies en groei DPG Media

Het zit Christian Van Thillo enorm dwars dat de sterke groei van zijn mediabedrijf DPG Media gekoppeld wordt aan het dossier van de Belgische postsubsidies, meldt de site de rijkste Belgen, waar een complete uitleg van Van Thillo staat.
Van Thillo, tot 2020 ceo van DPG Media, nu uitvoerend voorzitter, stelt dat het bedrijf “weinig baat” heeft bij de deal met BPost, omdat “de enorme Bpost-subsidies zeer inefficiënt aangewend worden”.
Zijn kritiek richt zich op de websites van het Belgische onderzoeksplatform Apache en Businessam, maar het “irriteert me enorm dat we alsmaar vaker met deze verwijten geconfronteerd worden”.
“In Nederland beweren sommige journalisten dat we Nederlandse uitgeverijen hebben kunnen opkopen dankzij de postsubsidies. Voor hen is het een vaststaand gegeven dat DPG Media zijn succes deels te danken heeft aan subsidies, gewoon omdat ze dat gelezen hebben op sommige Belgische websites.”
Ook Villamedia heeft diverse artikelen online staan over subsidies die DPG Media ontvangt en de diverse overnames in Nederland. Er is het afgelopen jaar in België meer discussie gekomen over de postsubsidies. Zo heeft de Belgische politieke partij N-VA vorig jaar mei een wetsvoorstel ingediend dat ervoor moet zorgen dat de subsidie voor de zogenoemde ‘bedeling’ van kranten en tijdschriften in België afgeschaft wordt. Volgens N-VA leidt hij tevens tot oneerlijke concurrentie in het medialandschap.
Sorry Twitteraars! Valse start, ik begin opnieuw. @ChristianThillo spreekt mij dus streng toe: https://t.co/ON2XDLxhwJ…. Vanaf de eeuwig besneeuwde Olympus der Rijkste Belgen nog wel. Hij noemt weliswaar mijn naam niet, maar toch. Ik ben diep vereerd. Wat is hier aan de hand? /1
— Joost Ramaer (@jramaer) April 8, 2022
Praat mee