Christian Van Thillo in maart ceo-af bij DPG Media; Erik Roddenhof als opvolger benoemd

DPG Media benoemt per 1 maart aanstaande Erik Roddenhof tot ceo van de uitgeverij. Christian Van Thillo, de afgelopen dertig jaar topman bij DPG Media (voorheen De Persgroep) gaat zich als 'uitvoerend voorzitter' toeleggen op de strategie, het acquistiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van DPG Media.
“Piet Vroman blijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van respectievelijk de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof. Erik blijft zelf verantwoordelijk voor de aansturing van de Nederlandse tak”, aldus de uitgeverij over de wijzigingen in de bestuurstop.
De nieuwe topstructuur is volgens de uitgeverij het gevolg van de sterke groei: “Het bedrijf nam met Mecom een grote groep nieuwsmerken in Nederland en Denemarken over, kreeg met Medialaan volledige zeggenschap over België’s grootste entertainmentmerken en breidde de online services-tak aanzienlijk uit met de overname van Independer. Recent kondigde de groep ook het voornemen aan om Sanoma Nederland over te nemen, uitgever van onder meer Libelle, NU.nl, vtwonen en Donald Duck.”
Van Thillo: “Voor mij draait alles rond het zo goed mogelijk combineren van de creatieve en de zakelijke kant van onze groep, waarbij het creatieve niets anders is dan het vak om succesvolle media te maken. De zakelijke kant gaat over de kunst en de discipline van goed bedrijfsbeleid. Beide optimaal combineren is een uitermate boeiend, maar intensief proces. Sinds kort is de complexiteit nog verder toegenomen door de verschillende overnames en de digitale transformatie van de groep. Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven.”
Erik Roddenhof zegt vereerd te zijn “om deze prachtige groep” te mogen gaan leiden.
Praat mee