Hilversum Media Campus biedt leren en werken aan
Hilversum Media Campus start vanaf 1 oktober het Talent Development Program, een onderwijsprogramma dat specifiek is afgestemd op de behoeften van de media-industrie. Zowel kandidaten als bedrijven kunnen zich nog tot en met 17 augustus aanmelden om mee te doen. Het programma biedt een combinatie van werken en leren in de media, waarmee deelnemers met diverse opleidingsachtergronden breed bijgeschoold worden tot allround mediaprofessionals.
Onder meer Beeld en Geluid, United en RTL zijn partner van het programma.
Hilversum Media Campus is een initiatief van bedrijven, opleidingen en overheden. De ambitie is om opleidingen en bedrijfsleven in de mediasector dichterbij elkaar te brengen, als antwoord op de snelle technologische ontwikkelingen en veranderende eisen aan de professionals in de sector.
Daartoe wordt onder meer het Talent Development Program ontworpen. Het TDP richt zich op young professionals, die pas zijn afgestudeerd aan een mbo-, hbo- of wo-opleiding en dromen van een toekomst in de media-industrie. In het TDP worden zij in 9 maanden klaargestoomd tot allround mediaprofessionals die goed om kunnen gaan met de grote dynamiek van de media-industrie.
Ze doen werkervaring op bij deelnemende bedrijven en krijgen een breed praktijkgericht programma aangeboden rondom de inhoudelijke thema’s Creatie, Techniek & ICT, Content en Business. Ook wordt er gericht getraind op samenwerken, communiceren, probleemoplossend vermogen en creativiteit.
Meer informatie bij hilversummediacampus.nl.
Praat mee