Hearst Netherlands laat in 2019 het tijdschriftenportfolio met rust

Hearst Netherlands zal het komend jaar geen bladen verkopen of opheffen, belooft directeur Luc van Os in een interview met NRC. Van Os overziet de fusie van Hearst Netherlands met de begin dit jaar overgenomen concurrent G+J Media. Afgelopen zomer waren er ontslagrondes, maar van afstoten of opheffen is ook komend jaar geen sprake. "Je hebt iets verkeerd gedaan als je vlak na een acquisitie van alles gaat verkopen", aldus Van Os.
In het interview met NRC belicht Van Os de beste aanpak om twee voormalige concurrenten in een nieuwe cultuur te laten samenwerken. Samen verhuizen naar één nieuw gebouw is daarbij een cruciaal moment, stelt Van Os. “Beide bedrijven hebben elkaar tot op het bot het kot uitgevochten, bij adverteerders, bij consumenten en om de beste mensen te krijgen. In zo’n situatie moet je eigenlijk zo snel mogelijk naar één pand.”
Afgelopen juli kondigde Van Os een strategie aan om van Hearst Netherlands een digitaal georiënteerde uitgeverij te maken. Meer bij NRC
Praat mee