Frank Volmer (Ster): “We lopen miljoenen mis”

"We lopen miljoenen mis," zegt Frank Volmer, directeur van de Ster in Trouw. En een haperende advertentiemarkt heeft op termijn een negatief effect op de financiële positie van mediabedrijven. Er vallen al behoorlijk wat klappen.
“Eerst kwamen die afzeggingen voornamelijk uit de reisbranche, maar nu zijn het ook allerlei andere bedrijven die spotjes moeten schrappen.” En dan kan het hard gaan. Commerciële tv-en radiostations zijn nog meer afhankelijk van reclame dan de ‘publieken’, schrijft Trouw.
Dagbladen, ook Trouw, maken nu al noodgedwongen minder pagina’s, omdat adverteerders hun kopij hebben ingetrokken. Talpa, BDU Media en de Belgische mediabedrijven Roularta en DPG Media gaven ook al aan maatregelen te moeten treffen.
Ster-directeur Frank Volmer is desondanks nog enigszins positief. “Er is nu veel ruimte voor adverteerders die het moeten hebben van online verkoop. En bedrijven die in abri’s adverteren zullen, met de lege straten in gedachten, hun strategie wellicht verleggen naar radio of televisie.”
Lees ook:
Advertentiebudgetten vallen weg, mediabedrijven onder druk (23 maart 2020)
Afgelast EK 2020 raakt zenders en reclameverkopers; meer rampspoed op de horizon (18 maart)
Praat mee