Advertentiebudgetten vallen weg, mediabedrijven onder druk
Steeds meer mediabedrijven geven aan in de problemen te komen door de coronacrisis. In Nederland hebben al diverse bedrijven aangegeven maatregelen te moeten treffen en ook vanuit België komen nu de eerste berichten.
Zo bevestigden mediabedrijven Roularta en DPG Media zondag tegenover De Standaard dat ze tijdelijke werkloosheid inroepen voor een aantal werknemers. Mediahuis brengt de mogelijkheden nog in kaart, zo bleek bij een korte rondvraag, maar heeft nog niets besloten. Bij de openbare omroep is er vooralsnog geen sprake van tijdelijke werkloosheid.
In Nederland is het aanvragen van steun ‘niet aan de orde’, aldus een woordvoerder van DPG Media.
Talpa is een van die mediabedrijven die vrijdag aangaf banen te moeten gaan schrappen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf ziet zich gedwongen “draconische maatregelen” te moeten treffen nu bedrijven hun advertentiebudgetten voor de zenders van Talpa bevriezen.
Ook BDUmedia kwam dit weekend met het bericht dat het forse liquiditeitsproblemen heeft. Zij zoeken hulp van lezers.
Praat mee