Ster vindt nieuwe adverteerders na tarievenwijziging

Bedrijven met kleinere reclamebudgetten weten de de weg naar de Ster beter te vinden. Dat dit ten koste gaat van grote adverteerders met ruime budgetten, neemt Frank Volmer, sinds anderhalf jaar directeur van de Stichting Ether Reclame, graag voor lief.
De Ster, die advertentieruimte verkoopt voor de publieke omroep, werkt sinds begin dit jaar met een nieuwe tarievenstructuur. De aankonidging van de wijziging zorgde voor ophef. Mediabureaus waren niet blij en voorspelden een daling van de inkomsten.
Volmer erkent in het Financieele Dagblad dat er klanten verdwenen, “maar er zijn er ook die weer bij ons terug zijn”. Bovendien is de klantenbasis met twaalf procent uitgebreid door de toename van kleinere adverteerders en heeft de Ster in de eerste drie maanden zijn begroting gehaald. Het stemt Volmer tot tevredenheid, al vindt hij te vroeg om triomfantelijk te doen. Meer bij het Financieele Dagblad
Praat mee