Erwin van Luit: stabiel resultaat voor New Skool Media in 2019
De nettowinst van New Skool Media (NSM) komt in 2019 uit op zo'n 350.000 euro. Het bedrijfsresultaat van de magazine-uitgever was vorig jaar ruim 1 miljoen euro, blijkt uit de onlangs gepubliceerde jaarrekening.
Algemeen directeur Erwin van Luit spreekt van een stabiel resultaat in de bijzonder lastige magazinemarkt. Hij zegt dat New Skool Media vorig jaar een grote slag heeft gemaakt in de verdere digitalisering van de merken, meldt Adformatie.
Door de coronacrisis is de advertentiemarkt natuurlijk ook geraakt. Van Luit verwacht dit jaar een omzetdaling met 10 tot 15 procent door het wegvallen van de omzet uit evenementen en de dalende advertentieverkoop als gevolg van de crisis. Maar hij is positief. “De lezersmarktomzet is naar verwachting in 2020 ruim 86 procent van de totale omzet. Door alle maatregelen die zijn getroffen, zonder dat we personeel hebben moeten laten gaan, komt onze ebitda in absolute zin naar verwachting in de buurt van die van 2019. We zijn gewapend voor de toekomst. Zelfs als de coronagevolgen heftiger zijn en langer duren dan nu ingeschat, zijn we in staat deze gevolgen op te vangen.”
Door een forse operationele kasstroom kan New Skool Media blijvend investeren in mensen en merken. “Al zullen we daar dit jaar door de situatie van nu veel kritischer naar kijken.”
Praat mee