— maandag 3 juni 2019, 09:03 | 0 reacties, praat mee

Duitse mediabedrijven werken samen om dominantie van Facebook op de advertentiemarkt te bestrijden

© Lex van Lieshout / ANP

De vier grootste mediabedrijven van Duitsland hebben hun advertentieverkoop gebundeld om de online advertentiemacht van Facebook, Amazon en Google te bestrijden.

Het gaat om Axel Springer, Funke Mediengruppe, RTL Group en Gruner + Jahr. Het gecombineerde online bereik van de vier bestaat uit 50 miljoen unieke bezoeker per maand. Facebook heeft ongeveer 40 miljoen unieke gebruikers per maand in Duitsland.

Het doel van de samenwerking is het weghalen van adverteerders bij de sociale mediaplatforms die de advertentiemarkt domineren en naar hun eigen media te halen.

“Dit niveau van samenwerking zou in het verleden ondenkbaar zijn geweest”, aldus Carsten Schwecke, voorzitter van de raad van bestuur van Media Impact, het verkoopkantoor van Axel Springer en Funke Mediengruppe. Hij benadrukte dat samenwerking tussen deze grote media-organisaties de belangrijkste manier is om een groter deel van de digitale advertentiebudgetten van de platforms terug te winnen. Meer bij Digiday

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.