Inkomsten Axel Springer vooral online
Het Duitse mediaconcern Axel Springer heeft in het eerste kwartaal van dit jaar voor het eerst meer dan de helft van zijn inkomsten uit digitale activiteiten gehaald. Een "symbolische mijlpaal", zo noemt bestuursvoorzitter Mathias Döpfner het. De omzet van de uitgever van onder meer dagbladen Bild en Die Welt groeide met 4,4 procent tot 692 miljoen euro. Daarvan kwam bijna 373 miljoen euro uit online. De brutowinst voor eenmalige posten (ebitda) steeg met 13,6 procent tot 118 miljoen euro, wat neerkomt op ruim 17 procent van de omzet. Axel Springer schirjft ook mooie cijfers wat betreft de reclameopbrengsten. Die lagen met 406 miljoen euro 6,3 procent hoger dan een jaar eerder. Daarvan werd bijna driekwart behaald met de verkoop van onlineadvertenties. De verkoop van bladen leverde 182 miljoen euro op, ruim 4 procent minder dan in het eerste kwartaal vorig jaar. Meer bij ANP via NU.nl