Directeur NOS: meer samenwerking met commerciële partijen

Intensievere samenwerking tussen de NOS en commerciële partijen en de politiek moet dat wettelijk beter regelen dan dat nu het geval is. Dat zei NOS-directeur Jan de Jong op de Big Improvement Day 2016 over de rol van de publieke omroep en de verhouding tussen de politiek en media, meldt NU.nl.
“Concurrentie zorgt voor betere en scherpere journalistiek”, aldus De Jong. “Publieke en commerciële journalistiek versterken elkaar. Hoe kunnen we dat proces faciliteren? Door samenwerking. Intensief en onconventioneel. Make peace not war.”
De Tweede Kamer moet de NOS volgens De Jong steunen in de poging samen te werken met commerciële partijen en de politiek zou geld moeten uittrekken voor het stimuleren van samenwerking tussen media. “Politiek, haal de drempels daarvoor weg. Verruim de wettelijke mogelijkheden voor samenwerking. De NOS wil commerciële marktpartijen helpen. Concurreren doen we wel op inhoud, primeurs, diversiteit en pluriformiteit.”
Praat mee