Deelredacties Telegraaf als zelfstandige merken

De Telegraaf wil vijf van zijn deelredacties meer ruimte geven om zichzelf als zelfstandig merk te verkopen. Telesport, De Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en Autovisie krijgen een eigen hoofdredacteur en kunnen meer eigen activiteiten gaan ondernemen. Dat zegt Paul Jansen, die vandaag is begonnen als hoofdredacteur, vandaag in een interview met NRC Handelsblad.
De deelredacties zouden door de beslissing meer activiteiten kunnen ontplooien op internet en tv. De vorige hoofdredacteur, Sjuul Paradijs, verzette zich tegen het verzelfstandigen van deelredacties. Hij stapte uiteindelijk op. Jansen ontkent dat de Telegraaf-redactie zo wordt ‘opgeknipt’.
De vernieuwing zou tientallen arbeidsplaatsen gaan kosten, maar dat wil Jansen niet bevestigen. Mogelijk verdwijnen ook de adjunct-hoofdredacteuren bij de krant. In NRC Handelsblad zegt Jansen dat hij maar één plaatsvervanger wil en dat daaronder direct de chefs komen. De plannen moeten nog besproken worden door de redactie, de ondernemingsraad en de leiding van de Telegraaf Media Groep.
Praat mee