De Mol graaft verder aan Nederlands media-imperium

Eensgezindheid in de vakpers over de bedoelingen van John de Mol. Nu hij TMG niet kan overnemen zal hij naar andere wegen zoeken om toch uit te komen bij een Nederlands media-imperium. Zowel Adformatie als eerder Frank.news constateren dat er mogelijkheden genoeg zijn.
Bovendien staat het bedrijf al aardig in de steigers. De Mol heeft een meerderheid in Talpa Radio en daarmee alle grote Nederlandse commerciële radiostations in handen alsmede recent de tv-zenders SBS.
De 30 procent TMG-aandelen geven hem bovendien de kans of invloed te hebben op de koers van het krantenbedrijf dan wel Talpa Radio helemaal in handen te krijgen. TMG is daar nu minderheidsaandeelhouder.
Zowel Adformatie als Frank.news zien gebeuren dat De Mol de activiteiten van zijn zus Linda wegkoopt bij Sanoma. Of misschien wel meer dan dat. Ook nu.nl zou zijn interesse hebben. Sanoma lijkt aan een uitverkoop in Nederland bezig te zijn, ook al ontkent topvrouw Susan Duinhoven dat formeel. Maar het stoppen van WTF en Naar School plus het vertrek uit verschillende samenwerkingsverbanden laat wat anders zien.
Aformatie schrijft: ‘Het is geen rocket science om reclameverkooptak OMS straks zowel radio als tv te laten verkopen. Daar werkt men inmiddels ook aan targeting van de radioluisteraar en dat moet ook met de tv-kijker gebeuren. Vooral in het digitale domein en op datagebied is er nog veel te winnen voor Talpa. Het verdere bereik van zijn Media City wil De Mol bouwen met een groter aandeel in nieuws en entertainment’.
Beide mediawatchers concluderen dat er de komende maanden nog meer nieuws uit de Talpa-stal is te verwachten.
Praat mee