word studentlid

— donderdag 24 januari 2019, 11:37 | 0 reacties, praat mee

Condé Nast: alle uitgaven nog dit jaar achter betaalmuur

Condé Nast: alle uitgaven nog dit jaar achter betaalmuur
ANP

Uitgeverij Condé Nast heeft aangekondigd dat het alle online publicaties nog dit jaar achter een betaalmuur zal zetten. Zakenkrant Wall Street Journal (WSJ) citeert marketingmanager Pamela Drucker Mann, die stelt dat een prijskaartje aan een product vertrouwen ín dat product uitdrukt. Laatste wijziging: 24 januari 2019, 11:39

Volgens Drucker Mann zullen de uitgaven door de introductie van een betaalmuur geen publiek mislopen. Het betreft metered betaalmuren, die een beperkt aantal artikelen per maand gratis weggeven, voor er betaald moet worden.

Een flink aantal van de Condé Nast-uitgaven (de New Yorker, Vanity Fair en Wired) waren vorig jaar al met een metered betaalmuur uitgerust. De uitgeverij gaat die dus nu bij alle online uitgaven introduceren. De WSJ meldt dat Condé Nast in 2017 een verlies van 120 miljoen dollar genereerde, maar op koers ligt om volgend jaar weer zwarte cijfers te schrijven.

De uitgever hoopt dat met een paar gratis artikelen per maand gebruikers eerder geneigd zijn die via sociale media te delen, wat het publiek weer vergroot. Condé Nast wil bij het type betaalmuur kijken naar de uitgave: Vogue en Teen Vogue krijgen mogelijk een andere dan technologiesite Ars Technica of receptensite Bon Appétit.

Een betaalmuur kost uitgevers reclameinkomsten, maar elke echte abonnee levert een veelvoud van die inkomsten op, aldus analist Matt Lindsay tegenover de WSJ: “Een betalende abonnee is bovendien waardevoller voor adverteerders, omdat die een veel meer betrokken publiek vertegenwoordigen.” Meer bij de Wall Street Journal

Bekijk meer van

verdienmodellen Condé Nast

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.