word studentlid

— donderdag 19 februari 2009, 08:56 | 2 reacties, praat mee

BNR wil reclamevrije Publieke Omroep

De hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio Paul van Gessel heeft de Tweede Kamer in een brandbrief gevraagd om een reclamevrije publieke omroep. Dat heeft FD Mediagroep, waarvan het commerciële radiostation onderdeel is, donderdag bekendgemaakt. Van Gessel vindt dat de publieke omroep van twee walletjes eet, als het geld ontvangt van de overheid én adverteerders. "Volgens ons moet je kiezen: of belastinggeld ontvangen, of advertentiegeld binnenhalen." Het radiostation verkeert zelf ook in de problemen. FD Mediagroep maakte eerder bekend dat het dit jaar 49 banen schrapt en de middagprogrammering van BNR aanpast. BNR Nieuwsradio is sinds vorige week begonnen met het werven van tientjesleden om de financiële crisis het hoofd te kunnen bieden. Laatste wijziging: 13 augustus 2013, 21:03

Bekijk meer van

NPO FD Mediagroep BNR

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

2 reacties

ron, 19 februari 2009, 13:39

Al vanaf het moment dat er Ster-reclame was in Nederland (1967) is in stapels kranten en tijdschriften opgemerkt, dat het toch vreemd is, dat instanties die uit de publieke ruif eten ook nog reclame mogen uitzenden. “Oneerlijke concurrentie” zeiden we dan ook, toen eind jaren 80 commerciele radio en tv is ons werd geintroduceerd. Nu zijn we weer 20 jaar verder en maakt het relatief jonge BNR Nieuwsradio zich er druk over. Terecht, maar wel: voor de zoveelste keer dezelfde verontwaardiging. We spreken elkaar over twintig jaar om te zien, of de Publieke Omroep de reclame van de zenders heeft gehaald, omdat anderen het daarmee zo moeilijk hadden.

Bart Verhage, 19 februari 2009, 14:03

In bijna de hele wereld is een publieke omroep reclamevrij en heb je niet van die vreemde verenigingen die van belastinggeld hun eigen clubjes handhaven. Is Nederland dan zoveel anders dan een ander land? Het wordt tijd dat de publieke omroep 1 organisatie wordt, doelmatig en reclame vrij. Maar al die omroepbonzen zien hun mooie baantjes liever gehandhaaft, beetje belangrijk doen over hun achterban, een achterban die zich zelf suft zapt.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.