Adformatie wordt “de komende periode” niet in print uitgegeven

Het vakblad Adformatie stopt met de printuitgave, meldt oud-medewerker Bas Vlugt op de site Nederlands MediaNieuws.
“Gezien deze huidige onzekere situatie hebben wij besloten het maandelijkse magazine Adformatie de komende periode niet meer als printmagazine uit te geven. Dat doen we onder meer omdat veel bedrijven zijn gesloten en we een groot deel van onze lezers niet kunnen bereiken met een fysieke uitgave,” schrijft Vlugt op basis van Adformatie.
Volgens Vlugt is het niet ondenkbaar dat Adformatie uiteindelijk weer in print terugkeert, maar voor nu noemt hij het een einde van een tijdperk. Vlugt beschrijft zijn tijd bij het blad. Waar Adformatie zich in het begin nog als monopolist gedroeg en later, net als veel andere media, moest wennen aan de komst van het internet en het veranderende speelveld.
Praat mee
1 reactie
Susanne van Nierop, 3 april 2020, 02:14
Omdat 85% van onze magazines wordt bezorgd op werkadressen waar deze maanden niemand zit, hebben we besloten even geen print te maken. Deze tijd vraagt om andere manieren van journalistiek. Samen met Studio Room – onze vaste partner in crime – hebben we binnen no-time een aantal concepten bedacht waarmee we denken toch aan de behoefte van onze abonnees - en vooral ook het vak in de breedte - te voldoen.
Daarom zijn we een liveblog en de live talkshow Adformatie Connects begonnen, dit weekend ligt het eerste wekelijkse e-zine in de digitale brievenbus en volgende week beginnen we met nog 3 nieuwe formats. En als dat niet werkt, dan bedenken we er nog een paar bij. We doen dit in het belang van de markt en alle brancheorganisaties steunen Adformatie hierin.
We willen juist in deze tijd de verantwoordelijk nemen voor goede informatievoorziening voor een branche die dit meer dan ooit nodig heeft, via alle kanalen die op dit moment relevant zijn.