— donderdag 6 april 2017, 08:54 | 0 reacties, praat mee

‘Online reclamemarkt Nederland overstijgt offline in 2017’

Een offline-reclamebord wordt ontmanteld | Mark R. Cristino / EPA

De online advertentiemarkt in Nederland vorig jaar flink gegroeid, meldt vaksite Adformatie op basis van cijfers van branchevereniging IAB Nederland. De groei was 11,3 procent in 2016, tegen een groei van 8 procent in 2015.

De Online Ad Spend Study becijferde een totale omzet van 1,6 miljard euro in de online reclamemarkt. Digitaal adverteren groeit over de hele breedte van de markt, maar adverteren binnen ‘search’ heeft een marktaandeel van 45 procent, goed voor 755 miljoen euro. Het is daarmee de grootste categorie binnen online adverteren.

Er wordt ook meer uitgegeven op social media: in 2014 was dat nog goed voor 95 miljoen euro, maar vorig jaar was dat al ruim verdubbeld naar 203 miljoen euro.

Zoals ook internationaal al is voorspeld, zullen dit jaar ook in Nederland de uitgaven voor online alle offline marketing- en reclameuitgaven overstijgen. Meer bij Adformatie / Online Ad Spend Study 2016

Bekijk meer van

IAB Nederland Adformatie

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.