Verplicht huisarrest: flinke omzetstijging voor vervelingverdrijver YouTube
YouTube heeft in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw omzetgroei gerealiseerd: 41,2 miljard dollar versus 36,3 miljard in dezelfde periode in 2019. Moederbedrijf Alphabet zegt dat het te vroeg is om conclusies te trekken over de impact van het coronavirus op inkomsten voor het tweede kwartaal.
De nettowinst kwam uit op ruim 4 miljard dollar - een stijging van 33 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De inkomsten voor de komende tijd zijn onzeker, aldus Alphabet. Grote merken zouden sinds maart minder adverteren.
Dat mensen verplicht thuis werken en veel tijd binnen doorbrengen merken ook Microsoft en Facebook. Microsoft levert diensten die thuiswerken vereenvoudigen, zoals online Office-pakketten en videoconferencingsoftware.
Facebook constateerde een groei van tien procent meer actieve gebruikers op het platform vergeleken met een jaar geleden. Er zitten nu gemiddeld 2,6 miljard mensen op Facebook. Maar ook Facebook zegt dat er minder wordt geadverteerd en daarmee voorspellingen voor de toekomst onzeker zijn.
Kwartaalcijfers Alphabet: Alphabet Announces First Quarter 2020 Results [.pdf]
Praat mee