— donderdag 7 januari 2016, 17:21 | 0 reacties, praat mee

Strategische partner voor Elsevier

De redactie van Elsevier wordt morgenochtend geïnformeerd over een nieuwe strategische partner voor de titel. Dat bevestigt hoofdredacteur Arendo Joustra desgevraagd aan Villamedia. Het is nog niet bekend om welke partner het gaat.

In april vorig jaar zette uitgever RELX Elsevier te koop, omdat het de strategie zodanig heeft veranderd dat het weekblad niet meer in het portfolio past. RELX richt zich steeds meer op dataverwerking. Volgens Joustra waren er drie opties: totale verkoop, stand alone verder binnen RELX of het aantrekken van een strategische partner. Dat laatste is het geworden. Daarmee is een totale verkoop dus van de baan.

De komst van een strategische partner staat overigens los van de discussie over de naam van het blad. RELX wil dat Elsevier de naam verandert omdat het alleen zijn wetenschappelijke uitgaven onder de naam ‘Elsevier’ wil laten verschijnen. De redactie werkt aan een juridisch tegenoffensief.

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.