Spotify zet met overname eerste stap naar live-audio-diensten
Spotify, dat de laatste jaren overnames deed om te kunnen groeien in de podcastsector, zet zijn zinnen op live-audio. Het heeft voor een onbekend bedrag Betty Labs overgenomen. Dat bedrijf maakt 'Locker Room', een app waar sportliefhebbers samen kunnen praten en wedstrijden volgen.
Het is daarmee een sport-variant van Clubhouse, de app voor live-gesprekken. Spotify zegt dat zowel makers als luisteraars graag live-audio willen: “De wereld klopt al bij ons aan voor muziek, podcasts en andere unieke audio-ervaringen. En deze nieuwe live-audio ervaring is een krachtige toevoeging op de on-demand ervaring die we nu al leveren”, aldus Spotify’s hoofd onderzoek en ontwikkeling Gustav Söderström.
Spotify gaat Locker Room ombouwen zodat meer makers en fans kunnen deelnemen. Spotify ziet voor deze nieuwe live-ervaring toepassingen in sport, muziek en culturele programmering. Makers op het platform kunnen discussies en debatten houden of live-interviews geven.
Spotify transformeert zich tot een laagdrempelige radiozender. Vorig jaar maakte Spotify het al mogelijk om muziek in te voegen in podcasts, mits dat op Spotify beschikbaar is. Vijf jaar terug becijferde TNS dat wanneer Spotify als een normaal radiostation zou worden meegeteld in de bereikcijfers, het de vijfde commerciële zender in Nederland zou zijn.
Betty Labs-oprichter Howard Akumiah zegt dat de overname door Spotify betekent dat sportliefhebbers straks nog meer keus hebben, in combinatie met muziek en cultuur. Meer bij Spotify
Praat mee