Sijthoff Media lijft Business Insider Nederland in
Uitgeverij Sijthoff Media neemt Business Insider Nederland over. Het zakelijke platform is de Nederlandse versie van Business Insider, dat zichzelf presenteert als het grootste zakelijke nieuwsmerk ter wereld.
Dat meldt Sijthoff Media in een persbericht. Met de overname wil de uitgeverij, die onder meer Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect in zijn portfolio heeft, zijn positie op het gebied van zakelijke bereik versterken.
Sijthoff Media-directeur Willem Sijthoff noemt de overname een logische stap in de groeiplannen van zijn bedrijf. “Veel van onze titels focussen zich succesvol op niches in zakelijke doelgroepen. Business Insider richt zich op een breder zakelijk publiek. Door de krachten te bundelen, bereiken we als nieuwe mediacombinatie in één klap 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand.”
Hoeveel er met de overname gemoeid is, is niet bekend, aldus Adformatie. De redactie van Business Insider Nederland, bestaande uit vijf vaste krachten, gaat mee over naar de nieuwe eigenaar.
Praat mee