Sijthoff Media neemt opleidingsinstituut en uitgever Alex van Groningen over
Sijthoff Media heeft voor een onbekend bedrag opleidingsinstituut en uitgeverij Alex van Groningen overgenomen.
Alex van Groningen heeft onder andere de merken AIF, FM.nl, CFO Day, CHRO Day, M&A Awards, Finance.nl en Financehub.nl in het portfolio. Sijthoff Media, dat deze week 10 jaar bestaat, is een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia en onder meer bekend van de titels Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect en Kidsweek.
Door de krachten te bundelen met Alex van Groningen verstevigt Sijthoff Media zijn positie in het Nederlandse B2B-medialandschap, aldus het persbericht. Dankzij de overname bereikt het bedrijf nu meer dan één miljoen eindbeslissers en professionals door middel van opleidingen, evenementen, congressen, awards, executive diners, magazines en nieuws- en vacaturesites.
Sijthoff Media komt door de overname op ruim 120 medewerkers. De activiteiten van Alex van Groningen zullen worden doorgezet volgens plan. Melle Eijckelhoff blijft verantwoordelijk als directeur bij Alex van Groningen.
Praat mee